27/5/09

Valoració de recursos per a la interculturalitat

A continuació, exposo i comento les webquests que he visitat i en les quals hi he escrit un comentari en el blog de l'autor.

IMMIGRACIÓ I MITJANS DE COMUNICACIÓ (webquest comentada a Marta Gallardo )
http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_mondrian_w.php?id_actividad=3692&id_pagina=1
Aquesta web pretén treballar els tòpics i prejudicis que hi ha al voltant de la immigració i de les persones immigrades i que representen una barrera per la convivència. Es treballen amb detall els estereotips i es debat entre els companys de la classe. No es queda només a un nivell bàsic o d’intercanvi de coneixement intercultural, sinó que va més enllà, i cerca un nivell mitjà o de resolució de conflictes i valors, a fi de facilitar el coneixement de l’altre. Les activitats són molt variades i fan que es puguin abordar els conceptes des de diferents fonts informatives, fet que potencia tenir una visió més àmplia d’allò tractat.

UN DIARI DE VIATGE (webquest comentada a Mª Luisa Cabrera)
http://phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=3712&id_pagina=1
Es tracta d’un model dèbil d’interculturalitat, ja que pretén una millora de la convivència a l’aula. Treballa un nivell bàsic o d’intercanvi de coneixement sobre les diverses cultures en joc. Tracta sobretot la tolerància i el respecte, i s’enfoca la interculturalitat des d’aquesta perspectiva. Treballa per reforçar el relativisme i aconseguir eliminar l’etnocentrisme que moltes vegades apareix de manera inconscient. Permet la comprensió mútua mínima, sense la qual no és possible el diàleg entre grups culturals diversos. S’analitzen en profunditat les característiques que conformen cada cultura analitzada.

DÓNA’M LA MÀ (webquest comentada a Marta Caba)
http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=3685&id_pagina=1
Aquesta webquest treballa assignant rols a l’alumnat. D’aquesta manera cadascun d’ells és una petita part d’un grup de treball que té una responsabilitat sobre els altres, i això fa que la seva implicació al treball sigui superior. Es tracta sobretot de descobrir les altres cultures des de diferents perspectives, i realitzar-ne una exposició davant la classe. S’encasella en un nivell bàsic o d’intercanvi de coneixement. És un model dèbil d’interculturalitat, ja que es queda molt a les portes d’allò que implica el seu procés. El concepte de “discriminació” es treballa amb força.

TANT DIFERENTS? (webquest comentada a Sagra López)
http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=3647&id_pagina=1
Considero que és un treball molt interessant perquè a les activitats que planteja, quan parla d’investigar les diferents cultures, també es tracta l'espanyola. Em sembla molt encertat, ja que com es pot veure en altres webquests, quan es parla d'analitzar cultures, ens oblidem de la nostra, i no tenim en compte que els nouvinguts hi poden fer un treball molt interessant. Parteix d'un nivell mitjà o de resolució de conflictes i valors, a fi de facilitar el coneixement de l’altre. Treballa el concepte de discriminació i desigualtat per tal de fer reflexionar a l’alumnat sobre el que impliquen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario