27/5/09

VALORACIÓ FINAL DE L'ASSIGNATURA

Durant el desenvolupament de l'assignatura hem realitzat activitats molt diversificades que han permès tenir una visió més oberta del que implica la interculturalitat.
La primera de les activitats, el debat, ja ha estat comentat en una altra entrada, per tant, em centraré en descriure el que m'han aportat la segona i la tercera. Referent a la segona activitat, cal destacar la gran utilitat que tenen les webquest com a mitjà d'ensenyament-aprenentatge, i la capacitat de construcció del coneixement que permeten. Per mi, el fet de treballar sobre aquesta aplicació, ha sigut quelcom totalment nou, que desconeixia, i que no sabia ni per què servia. Després del treball que vam realitzar amb el meu grup, tots vam descobrir que aquesta era una eina excel·lent, tant pel professor com pel destinatari, ja que permet adaptar les diferents parts a les necessitats de l'activitat, i fer-la molt interactiva. A més a més, al ser editable, hi pots crear l’estil que t’interessi transmetre i formatejar-la com més t’agradi. A part d’aquest fet, també cal destacar la gran utilitat del cercador de webquests, ja que et permet buscar activitats per nivell educatiu i per temàtica. Ho he trobat una activitat molt interessant, i també ho ha sigut poder-ho fer amb grup, ja que 3 caps són més creatius que 1, i a més a més, es treballa amb idees i perspectives que potser un sol mai arribaria a pensar. Pel que fa als continguts de la interculturalitat en relació a aquest aplicatiu, cal dir que és una molt bona eina, perquè a la xarxa hi ha multitut de documents i informacions relacionades amb la interculturalitat que avarquen tots els conceptes que implica: racisme, discriminació, diversitat, tolerància, respecte...

En quant a la tercera de les activitats, l’anàlisi de materials, em va ajudar a ser crítica a l’hora de plantejar i desenvolupar una proposta d’ensenyament-aprenentatge, ja que abans de seleccionar-ne una, en vaig consultar un gran ventall, i em vaig quedar amb aquella que més em va atreure. Tot i així, sempre hi trobes coses que hi canviaries o hi milloraries, i d’altres que et donen idees per futures activitats que pots plantejar.

Per a la meva futura tasca de psicopedagoga, crec que és molt important que siguem capaços de crear materials en web, ja que les TIC són el futur de la societat, i ens permeten transmetre i compartir informació amb la resta del món. Amb això, és necessari anar més enllà de la part tecnològica i estar capacitat amb la part informacional, la qual exigeix saber catalogar recursos, cercar-ne de nous, classificar-los... Així, el nostre banc de recursos serà quasi infinit, tot i que cal remarcar que és necessari saber seleccionar allò que és important i aquella informació que és fiable.

En conclusió, crec que la cronologia de les activitats ha sigut molt encertada, ja que l’ordre del procés té molt de sentit per tal d’aconseguir que l’aprenentatge sigui significatiu i potencial.

No hay comentarios:

Publicar un comentario